Grafikai alapfogalmak

FogalomMit is jelent?Hol találtam?
PixelgrafikaA rasztergrafika, másként pixelgrafika olyan digitális kép, ábra, melyen minden egyes képpontot (pixelt) önállóan definiálunk.forrás
Additív színkeverésAz additív (összeadó) színingerkeverés a fények és az optikai elvű színkeverés modelljeforrás
RGBAz RGB színtér egy olyan additív színmodell, ami a vörös, zöld és kék fény különböző mértékű keverésével határozza meg a különböző színeket.forrás
SzínmélységA színmélység meghatározza, hogy a monitor hány színt használhat a kép megjelenítéséhez, vagyis hány biten tároljuk a színeket. A számítógép az egyes képpontok adatait az alapszínek (piros, zöld, kék) intenzitását meghatározó bináris számok formájában tárolja.forrás
Alfa-csatornaÁltala a réteg minden képpontjának a színén kívül van egy átlátszatlanság értéke (alfája).forrás
DPIA DPI (dots per inch, pont per hüvelyk) a nyomtatók és kijelzők pontsűrűségének jellemzésére szolgáló mértékegység: az egy hüvelykre (azaz 25,4 mm-re) eső képpontok számát adja meg.forrás
SVGAz SVG (Scalable Vector Graphics) egy XML alapú leíró nyelv, kétdimenziós, statikus és mozgó vektorgrafikák meghatározására. Az SVG, hasonlóan a HTML-hez, a W3C által definiált nyílt szabvány.forrás

Színkeverés

Színskála

Színek megadása

Szín neveRGB kód tizenhatos számrendszerbenRGB kód tizes számrendszerben
red (piros)#ff0000rgb(255, 0, 0)
kék (blue)#0000ffrgb(0, 0, 255)
fekete (black)#000000rgb(0, 0, 0)
szürke (gray)#808080rgb(128, 128, 128)
olíva (olive)#808000rgb(128, 128, 0)
fukszia (fuchsia)#ff00ffrgb(255, 0, 255)
aqua#00ffffrgb(0, 255, 255)
lazac (lazac)#fa8072rgb(250, 128, 114)
#8dd6f3rgb(141, 214, 243)